هزاره دانش
 

مشکلات برنامه ریزی در آموزش و پرورش

 

فضای آموزش :

فضای آموزشی در نظر گرفته شده فقط به مدرسه محدود می شود و واحد های دیگر که برای معنادار کردن یادگیری دانش آموزان لازم است نسبت به امر آموزش هماهنگی کافی را ندارد

 

نیروی انسانی:

در پست های حساس افراد متخصص وجود ندارد که همین امر در رده های بالا باعث عدم برنامه ریزی مناسب آموزشی و درسی شده و در سطح پایین و در مدارس استفاده کردن از معلم های که رشته تخصصی در درس مورد نظر را ندارند مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد کرده است

ساختار مدارس :

مراتب سازمانی در مدارس در بسیاری از موارد فقط ظاهری است به این صورت که مدیریت به جایی انجام کارهای مربوط به خود کارهای یک مربی پرورشی را انجام می دهد مشاور مدرسه کارهای انظباطی را انجام می دهد و معلمان برای خود مدیریتی را در مدارس به وجود آورده اند و با توجه به اینکه رشته تحصیلی مدیران مدارس مدیریت نمی باشد و خود او هم در بسیاری اوقات معلم هست روابط غیر رسمی با معلمان مانع از اجرای صحیح قوانین در مدارس می شود


ساختار اداری:

وجود معاونت های فروان و زیر شاخه های بسیار در اجزا نظام آموزشی باعث تحریف بسیاری از جمع بندی های علمی شده است و عدم هماهنگی بین این معاونت ها و زیر شاخه ها بسیار به چشم می خورد که مشکلاتی را برای کل نظام یادهی و یادگیر به وجود آورده است

برنامه ریزی آموزشی:

نداشتن یک طرح تحقیقی مناسب برای مقاطع تحصیلی

مشکلات آموزش و پروش:

کلاس های مخروبه و آموزشگاه ها مدارس دونوبته و از آموزش نا مناسب برخوردارند و محرومیت از تحصیل ترک تحصیل و میزان مردودی است

نوشته شده در تاريخ ۱۳٩۱/۱۱/٢ توسط نرجس خاتون طاهری
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک